Dr.Öğr.Üyesi

Yasemin ORAL


Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi

Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı

Eğitim Bilgileri

2003 - 2010

2003 - 2010

Doktora

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye

2000 - 2003

2000 - 2003

Yüksek Lisans

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye

1996 - 2000

1996 - 2000

Lisans

İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2010

2010

Doktora

Classroom Power Relations in an English as a Foreign Language Setting from a Critical Pedagogical Perspective

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi

2003

2003

Yüksek Lisans

Reflections of the Global English in Turkey: An Intercultural and A Critical Approach)

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Eğitimi

Akademik Unvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Dr.Öğr.Üyesi

İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi

2011 - 2018

2011 - 2018

Yrd.Doç.Dr.

İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi

2010 - 2011

2010 - 2011

Araştırma Görevlisi Dr.

İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi

2000 - 2010

2000 - 2010

Araştırma Görevlisi

İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi

Yönetimsel Görevler

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

ingilizce Öğretim Programları

Lisans

Lisans

İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları

Lisans

Lisans

Dil ve Toplum

Lisans

Lisans

İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar II

Lisans

Lisans

İleri OKuma ve Yazma I

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği

Lisans

Lisans

İleri Okuma Yazma II

Lisans

Lisans

Seçmeli I: Mesleki Gelişim

Lisans

Lisans

İleri Okuma Yazma I

Lisans

Lisans

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Lisans

Lisans

Özel Öğretim Yöntemleri II

Lisans

Lisans

Seçmeli II: Yabancı Dil Öğretiminde Eleştirel Düşünce Becerileri

Lisans

Lisans

Sözlü İletişim Becerileri II

Lisans

Lisans

Sözlü İletişim Becerileri I

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2016

2016

Review of doctoral research in English language teaching and learning in Turkey (2009-2013)

Inal D. , Ozdemir E., Kiray G. , Oral Y.

LANGUAGE TEACHING, cilt.49, ss.390-410, 2016 (SSCI İndekslerine Giren Dergi) identifier identifier

2013

2013

"The Right Things Are What I Expect Them to Do": Negotiation of Power Relations in an English Classroom

Oral Y.

JOURNAL OF LANGUAGE IDENTITY AND EDUCATION, cilt.12, ss.96-115, 2013 (SSCI İndekslerine Giren Dergi) identifier identifier

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2010

2010

English Language in the Context of Foreign Language Education Policies in Turkey: A Critical Study

ORAL Y.

E-Journal of Alternative Education, cilt.1, ss.60-68, 2010 (Hakemsiz Dergi)

2010

2010

Culture in English Coursebooks: Essentialist or Non-essentialist?

ORAL Y.

Journal of Worldwide Forum on Education and Culture, cilt.2, ss.96-106, 2010 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2010

2010

A Historical Sketch of Culture Teaching in ELT: Towards Postmodern Perspectives

ORAL Y.

Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.14, ss.39-53, 2010 (Hakemli Üniversite Dergisi)

2007

2007

Working on TV Commercials in EFL Classes: A Critical Perspective

ORAL Y. , Özdemir E.

Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.4, ss.103-118, 2007 (Hakemli Üniversite Dergisi)

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2016

2016

Visions and perspectives concerning cultural diversity: The voices of young adults from Turkey, Bulgaria, South Korea and Mexico

Armenta I., Pablo I., ORAL Y. , Bae Y.

VI International Qualitative Research Conference: Research on Applied Linguistics, Guanajuato, Meksika, 4 - 05 Temmuz 2016, ss.1

2015

2015

From Micro-politics of Classrooms to Macro-politics of Schools: Perspectives from an English Classroom in the Turkish Context

ORAL Y.

European Conference on Educational Research (ECER 2015), Budapeşte, Macaristan, 8 - 11 Eylül 2015, ss.1-2

2015

2015

The Interplay of Cultural Identities and Social Context in English Language Learning/Use

ORAL Y.

ChangE 2015 Conference, Changing English: Integrating Cognitive, Social and Typological Perspectives, Helsinki, Finlandiya, 8 - 10 Haziran 2015, ss.44

2014

2014

Inquiring into Critical Cultural Awareness with Pre-service English Teachers through the Film A Passage to India

ORAL Y. , İnal D.

4th International Conference on Foreign Language Teaching and Applied Linguistics, Saraybosna, Bosna-Hersek, 9 - 10 Mayıs 2014, ss.1

2013

2013

Yabancı Dil Öğretiminde Yeni Müfredat Çalışmaları

ORAL Y.

İngilizce Öğretimi ve Öğretmen Yeterlilikleri Paneli, İstanbul, Türkiye, 23 Mayıs 2013

2011

2011

Power and Interactional Routines: Lessons from an EFL Class

ORAL Y.

45th Annual International IATEFL Conference, Brighton, İngiltere, 15 - 19 Nisan 2011, ss.1

2009

2009

Power Relations in an EFL Class in Turkey

ORAL Y.

Younger Researchers’ Forum, 3rd International Langscape Conference, Vechta, Almanya, 3 - 05 Aralık 2009, ss.1

2009

2009

Micro-politics of an EFL Classroom: Interactional Construction of Power Relations

ORAL Y.

2nd International Conference on Political Linguistics, Lodz, Polonya, 17 - 19 Eylül 2009, ss.1

Kitap & Kitap Bölümleri

2015

2015

The Challenge of Native-speakerism in ELT: Labelling and Categorizing

ORAL Y.

(En)Countering Native-speakerism: Global Perspectives, Holliday A., Aboshiha P., Swan A., Editör, Palgrave Palgrave Macmillan, London, New York, ss.93-108, 2015

2015

2015

Sessiz Yol Yöntemi

ORAL Y.

Dil Öğretimi, Nilüfer Bekleyen, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.115-132, 2015

2014

2014

A Case on Teaching Critical Thinking and Argument Mapping in a Teacher Education Context

ORAL Y.

Cases on Teaching Critical Thinking through Visual Representation Strategies, Shedletsky, L.J., Beaudry, J.S., Editör, Igı Global, Information Science Reference, Hershey, ss.119-139, 2014

Desteklenen Projeler

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

Eğitim ve Bilim / Education and Science

Değerlendirme Kurul Üyesi



Davetli Kongre ve Sempozyum Faaliyetleri

2013

2013

İngilizce Öğretimi ve Öğretmen Yeterlilikleri Paneli

Panelist

İstanbul-Türkiye

Davetli Konuşmalar

Ekim 2020

Ekim 2020

Perspectives for Fostering Critical Thinking in ELT

Seminer

İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa -Türkiye

Burslar

2012 - 2012

2012 - 2012

YÖK Doktora Sonrası Araştırma Bursu

YÖK

2003 - 2003

2003 - 2003

Fulbright Yabancı Dil Öğretimi Yardımcılığı Programı (Foreign Language Teaching Assistantship in Turkish)

Fulbright Programı

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 6

h-indeksi (WOS): 2

Jüri Üyelikleri

Ocak-2020

Ocak 2020

Akademik Personel Sınavı

Akademik Personel Sınavı - İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa

Temmuz-2019

Temmuz 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Tez Savunma (Yüksek Lisans) - İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa

Temmuz-2019

Temmuz 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Tez Savunma (Yüksek Lisans) - İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa

Temmuz-2019

Temmuz 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Tez Savunma (Yüksek Lisans) - İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa

Haziran-2015

Haziran 2015

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

The effects of WebQuest-supported critical thinking instruction on the critical thinking disposition level and L2 writing performance of Turkish pre-service EFL teachers - Marmara Üniversitesi

Mayıs-2015

Mayıs 2015

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

The effects of critical thinking based instruction on pre-service EFL teachers’ critical thinking disposition level, English reading self-efficacy level and English writing performance - Marmara Üniversitesi

Mayıs-2014

Mayıs 2014

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Dil-Kültür İlişkisi Bağlamında Küresel Bir Dil Olarak İngilizce: İngilizce Öğretmen Adaylarının Görüşleri Üzerine Bir Çalışma - İstanbul Üniversitesi