Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, cilt.7, sa.20, ss.255-271, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Bankacılık sektöründe pazarın büyümesiyle birlikte rekabet koşulları da zorlaşmıştır.
Rekabetin artması sonucunda gelişim yönünde değişim hız kazanmıştır. Dünyada yaşanan bu
gelişim yönündeki değişime ayak uydurmak isteyen bankalar da müşterilerine sundukları hizmet
kalitesini sürekli iyileştirmek zorundadır. Değişim süreci içinde müşteriye sunulan hizmet
kalitesinin artırılması ve çeşitlendirilmesi bankacılık sektörünün gelişmesine katkı sağlayacaktır.
Katılım bankacılığının Türki Bankacılık sektöründeki hızlı artışı, hem kurumsal hem de bireysel
müşterilere farklı finansal ürün sunmuştur. Türkiye’de katılım bankalarının gerek mevduat
bankalarıyla rekabet etmesi, gerekse katılım bankacılığı uygulamalarının farkındalığının
artırılması sağlanarak reel sektöre kaynak sağlaması önem taşımaktadır.
Hizmet sektörü içinde önemli bir yeri olan bankaların her geçen gün sayıları artmaktadır.
Bu artışla birlikte, bankalar arasındaki rekabet önemli boyutlara ulaşmıştır. Dünya ekonomisinde
de yadsınamaz bir öneme sahip olan finans sektörünün aracısı olan bankalar, tüketici ile
işletmeler arasında bir köprü görevini üstlenmektedir. Küreselleşen Dünya’da her geçen gün
ilerleyen teknolojik alt yapı, bankacılık sektöründe de farklı işletme stratejilerini ve bunun
beraberinde farklı tüketici profillerini ortaya koymuştur. Bu farklı tüketici profillerine finans
sektörünün de farkı ürün ve hizmetlerle cevap vermesi gereklidir. Bu çalışmanın amacı; katılım
bankaları ile mevduat bankalarını tercih eden tüketicilerde pazarlama faaliyetleri açısından ne gibi
farklı tüketici davranışları olduğunu analiz etmektir. Çalışmada kantitatif araştırma tekniklerinden
anket yolu ile veriler toplanarak SPSS Programında analiz edilmiştir. Mevduat ve Katılım banka
müşterilerinin farklılıklarını ortaya koymaya çalışılan bu çalışma, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
akademik ve idari çalışanlarına uygulanmıştır.