Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kimya Öğretiminde BDE Materyali Kullanımına İlişkin Düşünceleri


AYVAZ REİS Z. , KIRBAŞLAR F. G. , ÖZSOY GÜNEŞ Z.

Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.7, sa.14, ss.1-18, 2010 (Hakemli Üniversite Dergisi)

  • Cilt numarası: 7 Konu: 14
  • Basım Tarihi: 2010
  • Dergi Adı: Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Sayfa Sayıları: ss.1-18

Özet

Günümüzde insanların hayatını kolaylaştırmayı amaçlayarak tasarlanan teknolojik araçlar, özellikle bilgisayarlar; eğitim alanında da eğitimcilerin ve öğrencilerin kullanımına sunulmuştur. Soyut kavramların çokça bulunduğu fen konularının doğru anlaşılması için eğitim-öğretimde çok önemli bir araç görevi üstlenmektedir. Bu çalışma, İlköğretim Fen Bilgisi öğretmen adayları üzerinde yürütülmüş ve öğretmen adaylarının kimya öğretiminde bilgisayar destekli eğitim (BDE) materyali kullanımına ilişkin görüşleri alınmıştır. İlköğretimin birinci ve ikinci kademesinde okutulan kimya konularını kapsayan ve ders materyali olarak kullanılmak üzere aynı zamanda öğrenme nesnesi olarak da kullanılabilecek bir BDE materyali hazırlanmış, öğretmen adaylarına sunulmuştur. Öğretmen adaylarının kimya öğretiminde BDE materyali kullanımına ilişkin görüşlerini almak üzere bir anket geliştirilerek, BDE materyali sunusunu izleyen 100 öğretmen adayına uygulanmıştır. Anket sonuçlarının analizinde SPSS 13.0 programı kullanılmıştır.

Nowadays the technological tools, especially computers, were designed to facilitate the lives of people. In education area, these tools were available to educators and students. Technological tools, correct understanding of abstract concepts in science education have great importance. This study was carried on elementary pre-service science teachers, and perceptions of elementary pre-service science teachers were investigated about computer-supported instruction (CSI) material in chemistry instruction. Some of chemistry subjects in first and second grade of elementary education for computer-supported instruction (CSI) as a course material were prepared and it was presented to pre-service teachers. A questionnaire was developed for determination of pre-service science teachers’ opinions on computer-supported chemistry instruction and was applied to 100 pre-service teachers, who watch computer-supported instruction. The questionnaire results were analyzed using SPSS 13.0 packet program.