Kastamonu Eğitim Dergisi, cilt.25, sa.1, ss.233-248, 2017 (Hakemli Üniversite Dergisi)
Bu araştırma Psikososyal Gelişim Temelli Eğitim Programının (PSGEP), anasınıfına devam
eden çocukların problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Araştırmanın çalışma grubunu Ankara ili Keçiören ilçesinde bulunan bir ilkokulun anasınıfında
eğitim alan 40 çocuk oluşturmuştur. Anasınıfında sabah eğitim alan 20 çocuk kontrol, öğleden
sonra eğitim alan 20 çocuk da deney grubunu oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama
aracı olarak Genel Bilgi Formu, Problem Çözme Becerileri Ölçeği (PÇBÖ) kullanılmıştır.
Araştırmacı tarafından hazırlanmış olan PSGEP, deney grubunda yer alan çocuklara on
iki hafta boyunca haftada üç gün uygulanmıştır. Sonuçlar yorumlanırken anlamlılık düzeyi
olarak 0,05 kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, PSGEP alan deney grubundaki çocukların
problem çözme becerilerinde anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir (p<0.05). Bu sonuçlar
doğrultusunda, problem çözme becerilerini destekleyen eğitim programları çocukların problem
çözme becerilerini önemli ölçüde etkilediği görülmektedir.