Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (Journal of Research in Education and Teaching), cilt.3, ss.263-270, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Özet
Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin sınav sırasında kopya çekme durumları öğrenci görüşlerine
dayalı olarak ortaya koymaktır. Araştırma tarama modelinde olup 2013-2014 eğitim öğretim yılında Marmara
Üniversitesi’nin farklı bölümlerinde öğrenim gören 52 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri
öğrencilerin görüşlerini derinlemesine ortaya çıkarılması amacıyla nitel araştırma tekniklerinden yarı
yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Görüşmeler ses kayıt cihazıyla kaydedilmiştir. Verilerin
çözümlenmesinde betimsel çözümleme tekniği kullanılmıştır. Elde edilen veriler sayısallaştırılarak sunulmuştur.
Araştırma sonucun da sınav türünün öğrencilerin kopya çekme düzeylerini etkilediği, çoğunlukla çoktan seçmeli
sınavlarda ve ezbere dayalı sınavlarda daha kolay kopya çektikleri, sınavda gözetmen davranışlarının
öğrencilerin kopya çekme oranlarını etkilediği, dini açıdan kendilerini tanımlama durumlarının kopya çekme
düzeylerini etkilemediği, kopya aldıktan sonra rahatsızlık duyarken kopya verdikten sonra rahatsızlık
duymadıkları saptanmıştır.
Anahtar Sözcükler: Üniversite öğrencisi, kopya çekme, öğrenci görüşleri