Türk Gazete Markalarının Marka Kişilik Özelliklerine Göre Çok Boyutlu Ölçekleme Yöntemi İle Değerlendirilmesi


Eroğlu Pektaş G. Ö.

International Journal of Innovative Research in Social and Natural Sciences, cilt.1, sa.1, ss.1-20, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

  • Cilt numarası: 1 Konu: 1
  • Basım Tarihi: 2018
  • Dergi Adı: International Journal of Innovative Research in Social and Natural Sciences
  • Sayfa Sayıları: ss.1-20

Özet

Markalar ürün ve hizmetlerin öncelikle pazarda rakiplerinden farklılaşması için hedef pazardaki tüketiciye hoş ve anlamlı gelerek onun algısında farklılık yaratmayı amaçlamaktadır. Markaların kurucuları tarafından belirlenen isimlerin hedef pazarda ve kendi rakip pazarında bir anlamı ve değeri vardır. Bu değerler tüketicinin zihninde ve algısında bir anlama işaret ederleler. Markaların önemi yanında marka kişilikleri de tüketicilerin kullandıkları ürün ve hizmetlerin kendi kişilikleri ile özdeşmesini ve kendilerini bir tür ifade etme aracı olarak da görev görürler.  Türk gazete markalarının da tıpkı diğer ürün ve hizmetler gibi tüketici yani okuyucunun da bir algısı ve anlamı vardır. Çalışmada Türk gazete markalarının marka kişilik boyutlarına göre ne ifade ettiği araştırılmıştır. Çalışmanın araştırma bölümünde çok boyutlu ölçekleme yöntemi kullanılmış ve çıkan sonuçlarda tüketici algı haritasında konumlandırılarak gazete markalarının birbirlerine göre konumları yorumlanmıştır.