International Journal of Innovative Research in Social and Natural Sciences, cilt.1, sa.1, ss.1-20, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Markalar ürün ve
hizmetlerin öncelikle pazarda rakiplerinden farklılaşması için hedef pazardaki
tüketiciye hoş ve anlamlı gelerek onun algısında farklılık yaratmayı
amaçlamaktadır. Markaların kurucuları tarafından belirlenen isimlerin hedef
pazarda ve kendi rakip pazarında bir anlamı ve değeri vardır. Bu değerler
tüketicinin zihninde ve algısında bir anlama işaret ederleler. Markaların önemi
yanında marka kişilikleri de tüketicilerin kullandıkları ürün ve hizmetlerin
kendi kişilikleri ile özdeşmesini ve kendilerini bir tür ifade etme aracı
olarak da görev görürler. Türk gazete
markalarının da tıpkı diğer ürün ve hizmetler gibi tüketici yani okuyucunun da
bir algısı ve anlamı vardır. Çalışmada Türk gazete markalarının marka kişilik
boyutlarına göre ne ifade ettiği araştırılmıştır. Çalışmanın araştırma
bölümünde çok boyutlu ölçekleme yöntemi kullanılmış ve çıkan sonuçlarda
tüketici algı haritasında konumlandırılarak gazete markalarının birbirlerine
göre konumları yorumlanmıştır.