The acceptance and use of e-learning systems in Turkey


Varol E. S. , Tarcan E., Ozmen I.

International Journal of Innovation and Learning, cilt.8, ss.90-105, 2010 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

  • Cilt numarası: 8 Konu: 1
  • Basım Tarihi: 2010
  • Doi Numarası: 10.1504/ijil.2010.034016
  • Dergi Adı: International Journal of Innovation and Learning
  • Sayfa Sayısı: ss.90-105

Özet

E-öğrenmede stratejik yönetimin başarısı, önemli miktarda öğrenci tarafından böyle sanal bir öğrenme sisteminin kabulüne ve kullanımına bağlıdır. Bu çalışmada  e-öğrenme sistemi anlatılmış ve Teknoloji Kabul Modeli (TAM) kullanıcı kabulünü açıklamak için kullanılmıştır. Biz Teknoloji Kabul Modeli’nin sonuçlarını farklı bir teknoloji ve farklı bir bağlamda araştırıyor ve tartışıyoruz. Bu alan çalışmasında, başlangıç olarak , aldığımız sonuçlara göre, Teknoloji Kabul Modelinin öğrencilerin inançlarını, davranışlarını, niyetlerini ve karşılıklı ilişkilerini anlatmada iyi bir performans  gösterdiğini söyleyebiliyoruz.

 

The article focuses on the acceptance of e-learning system (ELS) in Turkey. The three groups of teaching methods are cited, the blended e-learning, in-campus, and e-learning teaching. A study based on Technology Acceptance Model is presented which concerns on the Turkish students' acceptance of ELS applications. It is the author's view that the study aids the managers in managing the e-learning to improve teaching services and meet clients' expectations.