Müfredat Derslerinin Mobil Teknolojilerle Kullanımını Sağlamak Üzere Epub Standardında İçerik Üretiminin Gerçekleştirilmesi


Creative Commons License

ÖZOĞLU Y. , KAYSİ F. , ÖZOĞLU F.

2nd World Conference on Educational and Instructional Studies- WCEIS, Antalya, Türkiye, 1 - 04 Ekim 2013, ss.60

  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.60

Özet

Bu çalışmanın amacı; eğitim alanında öğrenme süreçlerini hızlandırmak üzere müfredat derslerinin, dünyada hızla yaygınlaşmakta olan mobil cihazlar aracılığı ile kullanılan ePub standartlı ekitaplara dönüştürülmesini incelemektir. Önümüzdeki süreçte tablet bilgisayar kullanımının giderek artacağı ve bilgisayardan daha fazla kullanılacağına dair araştırmalar, ePub standardının hayatımızda kaplayacağı yeri net bir şekilde anlatmaktadır. Son birkaç yıl içinde mobil cihaz kullanımının yaygınlaşması, internet hızının ve kullanımının artması, okuma alışkanlıklarını ve eğitim anlayışını değiştirmektedir. Özellikle bilgi ve iletişim teknolojileri kullanarak eğitim yapan yükseköğretim kurumlarının verdiği eğitim türünde bütün faaliyet ve süreçler büyük oranda yenilikçi ve teknolojiktir. Bu eğitimin temel unsurlarından olan ders içeriği, ders notu veya kitabı olup, ekitap özelliklerini taşımaktadır. Açık bir e kitap standardı olarak ePub; metnin boyutlandırılabilmesi, resim ekleme ve içeriğe açıklama ekleyebilme gibi özelliklere sahip olarak 2007 yılında ortaya çıkmıştır. EPub 2.0 standardı sayesinde zenginleştirilmiş ekitaplar mobil cihazlar kullanarak her yerden erişilebilecek şekilde kullanılabilmektedir. Bu amaçla, ePub formatlı ekitapların üretim, yayınlama, kullanma yöntemleri incelenerek bir müfredatın tamamlanması sağlanmıştır.