Yapılandırmacı Bakış Açısıyla Hizmet İçi Eğitim: İhtiyaç, Kariyer, Öğrenme ve Motivasyon Boyutları


Creative Commons License

Eren A., Özen R., Karabacak K.

Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, vol.24, no.2, pp.29-48, 2007 (National Refreed University Journal)

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 24 Issue: 2
  • Publication Date: 2007
  • Title of Journal : Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi
  • Page Numbers: pp.29-48

Abstract

Bu çalışmanın amacı, yapılandırmacı bakış açısıyla ihtiyaç, kariyer, öğrenme ve motivasyon konularının hizmet içi öğretmen eğitimindeki olası yansımalarının incelenmesidir. Bu amaçla, amaç-ihtiyaç ilişkisi bağlamında eğitim ihtiyacının belirlenmesi, hizmet içi öğretmen eğitimi, kariyer, öğrenme ve motivasyon konuları yapılandırmacı bakış açısı temelinde tartışılmıştır. Sonuç olarak, yapılandırmacı bakış açısıyla hizmet içi eğitimde ihtiyaç, kariyer, öğrenme ve motivasyon konularının geleneksel bakış açısına göre farklılıklar içerdiği ve bu farklılıkların hizmet içi eğitim programlarını daha etkili ve verimli kılma potansiyeline sahip olduğu söylenebilir.

Anahtar sözcükler: Hizmet içi öğretmen eğitimi, yapılandırmacılık, motivasyon, öğrenme, kariyer.