BİSFOSFONAT VE BİRLİKTE KULLANILAN SİSTEMİK İLAÇLARA BAĞLI OSTEONEKROZLAR


Tayşi N. M. , Şencan S., Yıldırım S.

Journal of Istanbul University Faculty of Dentistry, cilt.47, ss.60-65, 2013 (Hakemli Üniversite Dergisi)

  • Cilt numarası: 47 Konu: 1
  • Basım Tarihi: 2013
  • Dergi Adı: Journal of Istanbul University Faculty of Dentistry
  • Sayfa Sayıları: ss.60-65

Özet

Bisfosfonat kullanımının osteonekroza neden olabileceği literatürde belgelenmiş olsa da, çoğu onkolojik hastanın kullandığı ilaçlar bisfosfonatlarla sınırlı değildir. Diş hekimlerinin onkolojik hastaların kullanabileceği ve bisfosfonatların neden olduğu osteonekroz riskini arttırabilecek diğer ilaçlardan da haberdar olması gerekir. Bu makalenin amacı bu tür ilaçların onkolojik hastalarda dental girişimler sırasında komplikasyona yol açabilecek potansiyele sahip olduğunu vurgulamaktır.

Although bisphosphonates have been proven to cause osteonecrosis, most oncological patients’ medications are not limited to bisphosphonates. Dentists should be aware of the other drugs that these patients might use and their potential to raise the risk of osteonecrosis. The aim this paper is to emphasize the possible complications that oncologic drugs can cause during dental procedures.